Tub boat / Schlepper bugserfartøj

Hvis du beslutter at købe udstyret til en lav pris, skal du sikre, at du kommunikerer med den rette sælger. Find ud af så mange oplysninger som muligt om udstyrets sælger. En måde til at snyde på, er at lade som om, du er en reel virksomhed. Hvis der opstår mistanke, skal du informere os for en yderligere kontrol ved brug af formularen til feedback.
Før du beslutter dig til at købe, skal du undersøge adskillige salgstilbud grundigt for at opnå en forståelse af den gennemsnitlige pris på dit valgte udstyr. Hvis prisen på det tilbud, du kan lide, er meget lavere end lignende tilbud, skal du tænke dig godt om. En betydelig prisforskel er muligvis tegn på skjulte defekter eller et forsøg fra sælgerens side på at svindle eventuelle købere.
Køb ikke produkter med en for lav pris i forhold til den gennemsnitlige pris for lignende udstyr.
Stol ikke på tvivlsomme løfter og forudbetalte varer. Hvis du er i tvivl, skal du ikke være bange for at bede om yderligere oplysninger. Bed om flere fotografier og dokumenter for udstyret. Kontrollér, at dokumenterne er ægte. Stil spørgsmål.
Den mest almindelige form for svindel. Uhæderlige sælgere beder eventuelt om en forskudsbetaling for at "booke" din ret til at købe udstyret. Svindlere kan således indsamle et stort beløb og forsvinde, og ikke længere kontakte dig.
- Overførsel af forudbetalingen til kortet
- Foretag ikke nogen forskudsbetaling uden dokumenter, som bekræfter pengeoverførslen, hvis sælgeren er i tvivl i løbet af forhandlingerne.
- Overførsel til mellemmandens konto
- Du skal være på vagt over for en sådan anmodning, da du højst sandsynligt har at gøre med en svindler.
- Overførsel til en firmakonto med et lignende navn
- Vær opmærksom på, at svindlere muligvis udgiver sig for at være velkendte virksomheder ved at ændre navnet en lille smule. Overfør ikke penge, hvis der er tvivl om firmanavnet.
- Erstatning af egne oplysninger på en faktura fra en reel virksomhed.
- Før du foretager en overførsel, skal du sikre, at de specificerede oplysninger er korrekte, og om de har forbindelse til den specificerede virksomhed.
Sælgerens kontaktoplysninger






Tug boat
Built 1982 in Holland, Rebuilt 2000
Tug boat, classed by Maritime Administration for harbor area and 20NM from safe haven,
Trade certificate valid till 09.07.2025, with annual inspection
(Previously classed with BV, GL and Norwegian Maritime Directorate)
Loa 15.7 m, bm 4.90 m, draft aft max 2.30 m.;
36.7 GT / 11.0 NT.;
2 x 365 bhp Caterpillar 3408TA.
Less than 9000 hours on both engines (as of Sept. 2020)
2 x propellers in fixed nozzles.
Speed max 10 knots.
2 x aux. Perkins 32 kW - 220/380V - 50 Hz.
Bollard pull 11 tons.
Hydr. towing winch.
Towing hook.
Bunker cap. 9 m3.
FW cap. 2 m3.
2 crew cabins with bunk beds, sleeping 4
Last DD June, 2020
Prior to receiving class in June 2020 the following works has been carried out:
Shaft replacement on the left rudder
Polishing and balancing of propellers
Propeller shafts disassembly, verification, assembly with new seals, bushings etc.
Replacement of exhaust pipes on both engines
Replacement of fire extinguishing piping in the engine room
Fore and aft fenders replacement
Pushing frame reinforcement
Check up and cleaning of all electrical cabinets
Bilge pump replacement
Hull sandblasting and paintwork
Schlepper, von der Seeverwaltung für das Hafengebiet und 20NM vom sicheren Hafen klassifiziert,
Handelszertifikat gültig bis 09.07.2025, mit jährlicher Kontrolle
(Zuvor bei BV, GL und Norwegian Maritime Directorate klassifiziert)
Loa 15,7 m, bm 4,90 m, Tiefgang achtern max 2,30 m;
36,7 GT / 11,0 NT;
2 x 365 PS Caterpillar 3408TA.
Weniger als 9000 Stunden bei beiden Motoren (Stand September 2020)
2 x Propeller in festen Düsen.
Geschwindigkeit max 10 Knoten.
2 x aux. Perkins 32 kW - 220 / 380V - 50 Hz.
Poller ziehen 11 Tonnen.
Hydr. Zugwinde.
Abschlepphaken.
Bunkerkappe. 9 m3.
FW Kappe. 2 m3.
2 Mannschaftskabinen mit Etagenbett für 4 Personen
Letzte DD Juni 2020
Vor der Klassifizierung im Juni 2020 wurden folgende Arbeiten durchgeführt:
Wellenwechsel am linken Ruder
Polieren und Auswuchten von Propellern
Demontage, Überprüfung, Montage der Propellerwellen mit neuen Dichtungen, Buchsen usw.
Austausch der Auspuffrohre an beiden Motoren
Austausch der Feuerlöschleitungen im Maschinenraum
Austausch der vorderen und hinteren Kotflügel
Rahmenverstärkung schieben
Überprüfen und reinigen Sie alle Schaltschränke
Austausch der Bilgenpumpe
Rumpfsandstrahlen und Lackieren